V Kine Lumière sa začne druhý semester Filmového kabinetu

Druhý semester bude pokračovať obdobím začiatku zvukového filmu a chronologicky predstaví svetovú kinematografiu od 30. do 60. rokov 20. storočia. Venovať sa bude témam americká komédia, francúzsky poetický realizmus, hĺbka obrazu u Orsona Wellesa, film noir medzi Francúzskom a USA, taliansky neorealizmus, budovanie napätia u Alfreda Hitchcocka, hrdina slovenského filmu u Paľa Bielika, cinéma vérité a kinematografia ako poézia v tvorbe talianskeho režiséra Piera Paola Pasoliniho. „Ide o mimoriadne vzrušujúce a fascinujúce obdobie, ktoré ukazuje, že kinematografia je aj po nástupe zvuku živá a vo výbornej kondícii,“ charakterizujú druhý semester v programovom bulletine Filmového kabinetu jeho lektori Michal Michalovič a Juraj Oniščenko. „Filmárom po celom svete sú už známe prakticky všetky hlavné vymoženosti filmového vyjadrovania, sú ustálené základné technické postupy, stratégie a techniky rozprávania, existuje rozvinutý inštitucionálny a priemyselný rámec filmovej tvorby. Dochádza tak k zreniu filmového výrazu, vznikajú majstrovské diela, ktoré definujú kinematografiu pre nasledujúce dekády, rodí sa moderný a modernistický film.“

 

Počas druhého semestra Filmového kabinetu sa uskutoční desať stretnutí. Každú projekciu otvorí lektorská prednáška, po nej budú nasledovať projekcia filmu a diskusia. „Už v prvom semestri bolo našou ambíciou zaujať nových potenciálnych frekventantov, ktorí kabinet doposiaľ nenavštevovali, a zároveň nezabudnúť ani na tých, ktorí s nami už strávili istý čas,“ hovorí Michal Michalovič. Druhý semester pod názvom Obdobie zrenia sa oproti prvému vydaniu kabinetu v rokoch 2013 až 2014 bude líšiť v štyroch témach prednášok a v projekciách piatich filmov. Počas semestra sa premietnu zásadné diela svetovej kinematografie Kačacia polievka (1933) režiséra Lea McCareyho, Pepé le Moko (1937) Juliena Duviviera, Občan Kane (1941) Orsona Wellesa, Hlboký spánok (1946) Howarda Hawksa, Umberto D. (1952) Vittoria De Sicu, Okno do dvora (1954) Alfreda Hitchcocka, Vlani v Marienbade (1961) Alaina Resnaisa, Parížsky máj (1963) dvojice režisérov Chris Marker a Pierre Lhomme a Teoréma (1968) Piera Paola Pasoliniho. Slovenským zástupcom v druhom semestri je jeden z najoceňovanejších filmov režiséra Paľa Bielika Štyridsaťštyri z roku 1957.

 

Kacaciapolievka resizePrvá prednáška cyklu sa uskutoční vo štvrtok 3. septembra 2015 o 18.00 hod. v Kine Lumière a nesie názov Americká komédia, alebo falošný fúz v kačacej polievke. Hosťujúci lektor Rastislav Steranka počas nej predstaví základné pramene americkej filmovej komédie a hovoriť bude aj o prvých amerických komikoch. Po prednáške sa premietne film Kačacia polievka, absurdná politická satira s množstvom gagov a brilantných dialógov.
Druhý semester Filmového kabinetu 2015/2016 je otvorený pre všetkých záujemcov. Prihlasovať naň sa je možné do 3. septembra 2015, podmienkou je v prvom rade zakúpenie permanentky ONLINE prostredníctvom siete Ticketportal v cene 20,00 eur a následne vyplnenie registračného formulára na internetovej stránke kina. Vstupenka zo siete Ticketportal je predpokladom na vydanie indexu Filmového kabinetu. Každý účastník získa garantovaný vstup na premietania a prednášky, prístup k elektronickým verziám študijných materiálov a po ukončení oficiálny dokument Slovenského filmového ústavu (SFÚ) o absolvovaní príslušného semestra kurzu. Druhý semester Filmového kabinetu potrvá do 21. januára 2016.

 

Cyklus venovaný dejinám svetovej a slovenskej kinematografie Filmový kabinet vznikol z potreby nedostatočného povedomia o dejinách kinematografie na Slovensku. Už jeho prvé vydanie sa stretlo s veľkým záujmom verejnosti. Prvý semester druhého vydania trval od januára do júna 2015 a opäť dosiahol plnú kapacitu 87 frekventantov. Tí počas prvého semestra absolvovali desať projekcií spojených s lektorskou prednáškou, z nich tri odborné prednášky pripravili filmový historik Václav Macek a filmoví teoretici Martin Ciel a Mária Ridzoňová-Ferenčuhová. Prvý semester ukončila špeciálna projekcia filmu Každý týždeň sedem dní z roku 1964 za osobnej účasti režiséra Eduarda Grečnera.

Viac :http://www.aic.sk/kinolumiere/filmovy-kabinet/

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.