MFF Bratislava ukáže krásu, emóciu, ale aj nástrahy

MFF Bratislava 2014 logo resizeTohtoročná sekcia FOCUS Medzinárodného filmového festivalu Bratislava je venovaná Hongkongu. Zastúpenie našli renomovaní režiséri Ann Hui, Stanley Kwan, Dante Lam, Clara Law, Benny Chan či Mabel Cheung, ale aj mladší režiséri Heiward Mak, Adam Wong, či  nezaraditeľný Fruit Chan. Tri celovečerné a deväť krátkych filmov ukáže krásu, emóciu, ale aj nástrahy tohto kúta Ázie.

V spolupráci s Hongkonskou ekonomickou a obchodnou organizáciou (HKETO) so sídlom v Berlíne MFF Bratislava predstaví výber z filmov, ktorých spoločnou témou je nostalgia za starým Hongkongom, ako miestom stretu čínskej a európskej kultúry.  V moderných dejinách Hongkongu je rok 1997, keď došlo k odovzdaniu správy územia Číne, jedným Polnoc druhého dňa The Midnight After resizez kľúčových dátumov. Najnovší film Fruita Chana Polnoc druhého dňa (The Midnight After, 2014) reflektuje práve spoločenské zmeny a zmeny v nálade obyvateľstva, ktorými Hongkong od roku 1997 prechádza. Na rozdiel od jeho starších sociálnych drám, sa Chan tentoraz pohybuje v priestoroch satiry, sci-fi trileru, pokleslej komédie, B-éčkového hororu a romance. Film mal premiéru na tohtoročnom Filmovom festivale v Berlíne v sekcii Panoráma, a možno ho zaradiť na predné pozície filmov v kategórii „aký divný, ale aký dobrý“.

 

Optimistickejší obraz prináša streetdance film Žiť tancom (The Way We Dance, 2013) Adama Wonga, predstavujúci zákutia Hongkongu a  jednu z  jeho menej prominentných subkultúr. Nadväzujúc na úspešný trend filmov typu Let´s Dance (Step Up, 2006) či Make Your Move (2013) s kórejskou k-pop divou B.O.A., ide Žiť tancom svojskou hongkonskou cestičkou a  sústredí sa na zaujímavé postavy a s prostredím zviazané zápletky. Film osloví aj tých, ktorí sa novým tanečným filmom oblúkom vyhýbajú.

 

Operácia Biela búrka The White Storm resizeOperácia: Biela búrka (The White Storm, 2013) režisérskeho chameleóna Bennyho Chana je veľkou poctou akčného subžánru „heroic bloodshed“ filmov, ktoré sa spájajú najmä s menom Johna Woo. Práve jeho Lepšie zajtrajšky (A Better Tomorrow, 1986) a ich mix silných emócií, prekladaných akčnými scénami, ktoré sú úžasné na pohľad, ale zažiť by ste ich nechceli, boli pre Chana veľkou inšpiráciou. Ústredné trio postáv stvárnili hviezdy Nick Cheung (Neporaziteľný), Louis Koo (Aberdeen) a Sean Lau.  Nostalgia za starými časmi, možno aj túžba zafixovať Hongkong, ako existuje v spomienkach, dýcha aj z krátkych filmov Žltá žabka (The Yellow Slipper, 2010) r. Fruit Chan a Pražená ryža (Fried Glutinous Rice, 2010) r. Herman Yau. Tie spolu s Červenou Zemou (Red Earth, 2010 ) r. Clara Law a Cudzincami v noci (We Might As Well Be Strangers, 2010) r. Heiward Mak tvoria omnibus vyrobený špeciálne pre Hongkonský filmový festival „Quattro Hong Kong“. 13 minút v životoch... (13 Minutes in the Lives of ..., 2011) r. Stanley Kwan je zas segmentom z „Quattro Hong Kong 2“ a  podobne ako Cudzinci v noci a Indigo (2013) r. Mabel Cheung zachytáva aktuálny esprit tejto ázijskej metropoly. Ann Hui ostala verná ľuďom na okraji záujmu, keď v segmente omnibusu „Beautiful 2012“ predstavila príbeh transsexuála, ktorý sa rozhodol ísť Vlastnou cestou (My Way, 2012).
Raritou v našich končinách sú dve epizódy TV seriálu Vyšetrovatelia ICAC (ICAC Investigators). ICAC je skratka pre Nezávislú komisiu pre vyšetrovanie korupcie, ktorá je zároveň spoluproducentom seriálu už od roku 1975. Každá z epizód vychádza z reálneho prípadu a na postoch režisérov sa vystriedalo niekoľko zvučných mien. Tie „naše“ znejú Dante Lam a Adam Wong, ktorí režírovali epizódy Kto z koho (Battle of Wits 2004) a Krajšie zajtrajšky (Better Tomorrow, 2014).

Viac: www.iffbratislava.sk

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.