V Tallinne uvedú najnovšie slovenské filmy

SFU_resizeV estónskom Tallinne sa v dňoch od 16. do 30. novembra 2011 uskutoční jubilejný 15. ročník tamojšieho významného medzinárodného festivalu Black Nights. Ide o festival, ktorého zámerom je ponúkať estónskemu publiku najlepší  výber zo svetovej kinematografie s dôrazom na európske filmy. Po vlaňajšej úspešnej prezentácii slovenskej kinematografie budú tento rok v jeho programe uvedené najnovšie slovenské diela, ktoré zaznamenali úspechy na svetových festivaloch.

Štyri slovenské celovečerné filmy sa budú na tallinnskom festivale premietať v jeho hlavnom programe, v sekcii Panorama. Tá divákom ponúka filmy ocenené na medzinárodných festivaloch, ktoré predstavujú aktuálne trendy v súčasnej kinematografii, a zároveň svojím širokým záberom reflektuje rôzne filmové kultúry z celého sveta. Do programu je zaradených päť slovenských snímok, a to Cigán Martina Šulíka, držiteľ štyroch cien z MFF Karlovy Vary, a na rovnakom festivale odpremiérovaný film Viditeľný svet Petra Krištúfka. Popri nich budú v tejto sekcii uvedené koprodukčný film Alois Nebel Tomáša Luňáka, česká národná nominácia na Oscara v kategórii Najlepší zahraničný film, a tiež najnovší film úspešného českého režiséra Ondřeja Trojana Občiansky preukaz. Ďalší zo slovenských filmov, Dom Zuzany Liovej, je do festivalového programu zaradený v sekcii Forum.

Filmový festival Black Nights Tallinn je špecifické podujatie, ktoré unikátne kombinuje svoj hlavný program s ďalšími menšími festivalmi: animovaných filmov, študentských filmov a filmov pre deti a mládež . V medzinárodnej súťaži festivalu animovaných filmov, ktorý sa koná od 16. do 20. novembra 2011, sa tiež predstaví slovenský zástupca, našu krajinu bude reprezentovať úspešný krátky film režisérky Kataríny Kerekesovej Kamene. Súčasťou festivalu sú aj podujatia pre filmových profesionálov, konkrétne filmový trh Black Market, internetová platforma Black Market Online a koprodukčný trh Baltic Event.