Do kín prichádza nová slovenská komédia

Po úspešnom uvedení na MFF v rumunskom Cetate sa nový slovenský film scenáristu a režiséra Jozefa Paštéku Mŕtvola musí zomrieť dostáva aj k slovenským divákom. Celovečerná snímka, ktorá vznikla v Trigon Produktion v koprodukcii s STV  bude mať 14. septembra slávnostnú premiéru v rámci MFF Cinematik v Piešťanoch.

Mrtvola_mus_zomrie„Komédia je v dejinách slovenskej kinematografie takmer vyhynutý druh. Na rozdiel od expresívnej tradície našich veselohier – humor „Mŕtvoly“ si žiadal hodinársku presnosť v irónii dialógov, v budovaní gagov aj situačnej komiky. Najdôležitejší pritom stále zostáva výber a práca s inteligentnými hercami rovnakej krvnej skupiny akými sú Noga, Žilková, Marcin, Paulovič, Geišberg, Nvotová, Štúr a ostatní. Film sme nakrútili za 28 dní, bez jediného sklzu a vo švungu nás pri tom držala skvelá adrenalínová Veronika Žilková. Držal som sa rady Martina Hollého - ´umenie réžie je v tom, že sa obklopíš jedničkami v každej disciplíne.´ A ja som spolupracoval s producentom Patrikom Paššom a so skvelým štábom - kameramanom Petrom Kelíškom, strihačkou Alenkou Spustovou, architektom Oliverom Csikym, zvukárom Petrom Némethom, Vašom Patejdlom, Vladom Martinkom a ostatnými. Verím, že film prinesie divákom zábavu a povzbudenie - smiech lieči a nikdy ho nie je dosť,“ hovorí o svojom filme Jozef Paštéka.
Od 15. septembra uvádza komédiu do distribúcie Continental film a 23. septembra ju uvidia aj českí diváci na Třineckom filmovom babom lete.